Kirkonkellarin kesänäyttely: Jarmo Mäkilä: Matrix Hardcore

la 8.6. klo 12.00 – su 28.7. klo 16.00

Kirkonkellari

Jarmo Mäkilä: Matrix Hardcore

Avoinna 8.6.-28.7.2024 joka päivä klo 12-16. Näyttely on osa Rauman taidemuseon raumalaislähtöisen taiteilijan Jarmo Mäkilän näyttelyä.

Kirkonkellarin kesänäyttely: Jarmo Mäkilä: Matrix Hardcore

Jarmo Mäkilä: Matrix Hardcore

Rauman keskiaikaisen kirkon Kirkonkellarin teoskokonaisuus on mukaelma Mäkilän vuonna 2022 Sinebrychoffin taidemuseon Matrix Hardcore -näyttelystä. Sana Matrix viittaa samannimiseen tieteiselokuvaan, jossa todellinen maailmamme paljastuu virtuaalitodellisuudeksi, jonka takana on toinen, tosi maailma. Nimen toisen osan Mäkilä liittää klassiseen maalaustaiteiseen, jossa esiintyvien mytologisten aiheiden esitystapa on usein raaka ja lihallinen sekä täynnä draamaa. Teoksista löytyy myös suoria viittauksia uskonnolliseen kuvastoon.

The work in the Church Cellar of the medieval church in Rauma is an adaptation of Mäkilä's Matrix Hardcore exhibition at the Sinebrychoff Art Museum in 2022. The word Matrix refers to the science fiction film of the same name, in which our real world is revealed as a virtual reality behind another, real world. The second part of the name is associated by Mäkilä with classical painting, in which the mythological subjects are often presented in a raw and carnal way, full of drama. There are also direct references to religious imagery.
  • Aikuisille Aikuisille

Rauman seurakunta