Avoimet työpaikat

Diakoniatyöntekijä

Diakonia on kirkon ja seurakunnan ydintyötä. Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa avun antamista erityisesti niille, joiden hätä on suurin ja joita ei auteta muulla tavoin.

Rauman seurakuntaan haetaan

DIAKONIATYÖNTEKIJÄÄ

virkasuhteeseen 1.8.2024 alkaen tai erillisen sopimuksen mukaan.

Nyt haemme joukkoomme diakoniatyöntekijää, joka osoittaa sitoutumista diakoniatyöhön ja sen arvoihin. Haettavan viran tehtävät määritellään tarkemmin diakonian työalan sisäisessä työnjaossa. Diakonian tiimiä johtaa johtava diakoniatyöntekijä ja tiimiin kuuluu kaikkiaan kahdeksan diakonian ammattilaista. Vahva ammatillinen vertaistuki ja toimiva työyhteisö ympärillä tukee mahdollisuuksia merkityksellisen työn tekemiseen ja monipuoliseen ammatilliseen kehittymiseen. Hakuprosessissa arvostetaan ammatillista osaamista työskentelystä ikääntyneiden parissa, verkostoyhteistyö- ja projektinhallintataitoja, etsivää, kehittävää ja kokeilevaa työotetta vaikeasti tavoitettavien kohderyhmien parissa, hyviä tiimitaitoja sekä oma-aloitteisuutta.

Olemme työhyvinvointikyselyiden mukaan viihtyisä ja hyvinvoiva työyhteisö. Pidämme henkilöstöstämme huolta tarjoamalla sekä lounas- että liikunta- ja kulttuuriedun. Tarjoamme kattavat työterveyshuollon palvelut ja suppean vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen. Henkilöstölle järjestetään aktiivisesti virkistystoimintaa

Diakoniatyöntekijän virkaan valittavalla tulee olla kirkkohallituksen päättämällä tavalla kirkon säädöskokoelma nro 162 mukainen diakonian virkaan oikeuttava tutkinto. Avoinna olevan viran tehtävät ovat jumalanpalveluselämään, diakoniaan, kasvatukseen, opetukseen, sielunhoitoon tai edustamiseen liittyvää työtä ja siksi virkaan valitun tulee olla Suomen evankelis-luterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen (KL 7:2).

Virkaan valitulla tulee olla suomen kielen erinomainen suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä ymmärtämisen taito. Valituksi tulleelta edellytetään ennen tehtävän vastaanottamista hyväksyttävä lääkärintodistus. Virassa sovelletaan kuuden (6) kuukauden koeaikaa, ellei kirkkoneuvosto virkaa täyttäessään päätä toisin.

Hakijoiden on hyvä varautua haastatteluun maanantaina 27.5.2024.

Viran palkkaus määräytyy KirVESTES vaativuusryhmän 502 mukaan (vähintään 2 663,41 €). Lisäksi maksetaan KirVESTES mukaista kokemuslisää aikaisemman työkokemuksen perusteella.

Lue lisää ja hae Kirkkorekryssä (linkki Kirkkorekry-palveluun)

Tul snääki föleihi Rauma seorkuntta!